FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Rejestracja
Zaloguj
Profil


Napisz nowy temat Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Poprzedni temat :: Następny temat
Co młody konsument wiedzieć powinien?
Autor Wiadomość
jaro_fx
Administrator


Posty: 1267
Wysłany: 2017-10-10, 22:42   Co młody konsument wiedzieć powinien?

Temat dzisiejszych zajęć brzmiał, „ Co młody konsument wiedzieć powinien?”
Celem zajęć było rozbudzenie świadomości konsumenckiej wśród naszych wychowanek oraz dostarczenie konsumentom informacji o ich najważniejszych prawach i obowiązkach. Zajęcia rozpoczęły się od burzy mózgów dot., terminu konsument, dziewczęta zapisywały wszystkie skojarzenia dotyczące powyższego terminu. Odpowiedziały na pytanie, W jakich sytuacjach stają się konsumentami?. Dziewczęta dowiedziały się również, że zawsze, gdy dokonujemy jakiegoś zakupu, zawierają ze sprzedawcą lub usługodawcą umowę. Ciekawostką stał się fakt, iż kończąc 13 lat, ma się prawo do zawierania pewnych umów konsumenckich, gdyż przysługuje im „ograniczona zdolność do czynności prawnych”. Następnie zajęłyśmy się terminami zakupy i reklamacja. Dziewczęta odpowiedziały na pytania: Jak często robią zakupy? Do jakich sklepów chodzą najczęściej? Jakie towary i w jakich sklepach kupują sami, a jakie z rodzicami? Następnie skupiłyśmy się nad czynnościami, które powinny wystąpić przed zakupem towarów lub usług. Dziewczęta wypisały następujące przykłady:
– przemyśleć dokładnie, czego potrzebujemy i co chcemy kupić
– porównać różne produkty spełniające nasze wymagania
– zapytać sprzedawców o cechy, funkcje, dokładne przeznaczenie produktów
– przeczytać wszelkie dostępne na ich temat informacje – zwłaszcza te na etykiecie produktu.
Ostatnim ćwiczeniem było składanie reklamacji. Wyjaśniono dziewczętom, że umieszczanie, często spotykanych w sklepach tabliczek z napisami typu: „Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się”, „Towar nie podlega reklamacji”, „Reklamacje uwzględniane są tylko w dniu zakupu” itd. jest niezgodne z prawem! Konsument ma zawsze prawo do złożenia reklamacji! Dziewczęta podczas pracy w grupie wypisały, kiedy konsument może skorzystać z reklamacji: - jeśli towar jest uszkodzony, bądź niekompletny, jeśli nie spełnia oczekiwań gwarantowanych przez sprzedawcę lub producenta.W powyższych przypadkach konsument ma prawo: żądać usunięcia wady/naprawy towaru – domagać się wymiany na towar zgodny z umową.







Powrót do góry
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  




Młodzieżowy Osrodek Wychowawczy w Czuchowie Pienkach