Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Czuchowie Pieńkach
    Nasz ośrodek jest niepubliczną, całodobową i całoroczną placówką resocjalizacyjną dla dziewcząt w wieku 13 - 18 lat      Naszym celem jest wychowanie i wspieranie w rozwoju młodzieży znajdującej się w sytuacji kryzysowej. Podejmujemy próby wszechstronnego rozwijania zainteresowań wychowanek, przygotowując je do pełnienia konstruktywnych ról społecznych. Stawiamy na wyzwolenie aktywności i kreatywności naszych podopiecznych. Uczymy tolerancji, szacunku dla innego człowieka, odpowiedzialności za siebie i innych. Propagujemy zdrowy styl życia. Jesteśmy otwarci na współpracę ze środowiskiem lokalnym i instytucjami wspomagającymi rozwój nieletnich. Liczne, piękne, zielone tereny sprzyjają zdrowemu trybowi życia i wyciszeniu
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, to coroczne święto, które zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku, na pamiątkę wydarzenia w Bangladeszu, gdzie w 1952 roku zginęło pięciu studentów podczas demonstracji, w której domagano się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. Jak się jednak okazuje, wielu z nas popełnia błędy językowe. Skąd w ogóle wziął się język polski? Wyłonił się z grupy języków słowiańskich, a dokładniej z grupy zachodniej. "Daj ać ja pobruszę, a ty poczywaj" to pierwsze zdanie w języku polskim, które ukazało się w Księdze Henrykowskiej w 1269 roku. Było to zdanie, które ponoć mąż wypowiedział do żony podczas prac domowych. Pierwsze teksty w języku polskim były głównie tłumaczeniami fragmentów Pisma Św. czy psałterzy, no a później pojawił się Mikołaj Rej ("Niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają".) Mikołaj Rej upamiętniając powyższy dzień w naszym ośrodku zostały zorganizowane zajęcia mające na celu:
- zwrócenie uwagi społeczeństwa na łączące się z nauką języka ojczystego kwestie tożsamości narodowej, a także przyznaniu tej, że różnorodności należytego miejsca w edukacji,
- uświadomienie wpływu rozumienia języka na rozwój intelektualny dziecka,
- promowanie języka polskiego i podkreślanie konieczności ochrony dziedzictwa językowego,
-pamiętać o innych językach, którymi po sługują się osoby zamieszkujące terytorium naszego kraju (np. język kaszubski).
-podnoszenie świadomości językowej oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za polszczyznę.
Zajęcia rozpoczęły się od przedstawienia prezentacji multimedialnej, dotyczącej genezy powstania języka oraz ciekawostek historycznych z tym związanych. Efektem końcowym zajęć było wykonanie gazetki ściennej.